GVL Technics
GVL Technics elektrische installaties: Multi-inzetbare oplossingen, dito vaklui
We worden met z’n allen steeds veeleisender, zeker als het op veiligheid en comfort aankomt. Ook onze elektronische installaties moeten vanzelfsprekend mee in dit verhaal. Of het nu gaat over camerabewaking, domotica, toegangscontrole, automatisatie, telefonie, bekabeling… Bij GVL Technics hebben ze een gepast antwoord op elke uitdaging. Meer nog: hun niet-aflatende focus op betrokkenheid en compatibiliteit is zeldzaam… en dat is zacht uitgedrukt.
One-stop -shop voor elk type klant
GVL Technics gaat er prat op dat ze iedereen gepast uit de nood helpen; de nieuwsgierige leek, de meest gespecialiseerde professional en iedere doe-het-zelver. Die laatste categorie vormt niet toevallig het grootste deel van hun klantenbestand. Nick van Looy, GVL Technics: “GVL Technics kan worden opgedeeld in drie afdelingen: Er is onze installatiedienst, vervolgens is er ons eigen domotica merk B-Logicx en tenslotte onze winkel/groothandel GVL Procenter, waar iedereen al het materiaal vindt om geheel of gedeeltelijk zelf aan de slag te gaan. Wij ondersteunen professionals en doe-het-zelvers exact in die mate die zij nodig hebben. Dat betekent dat we met alle plezier instaan voor de volledige plaatsing, van de elektriciteitskast tot de schakelaars en gsm app. Evengoed doet de klant het grootste deel zelf, al dan niet met verregaand advies, aanwijzingen en opvolging van onze mensen. Die flexibiliteit en diepgaande service definiëren ons.”
B-Logicx; altijd compatibel, zelfs met ‘oude’ installaties
Installateur en ontwikkelaar Steve Beydekerken blijft bescheiden over zijn rol als scheppende kracht achter het unieke en uiterst handige concept: B-Logicx. Er bestaat echter geen twijfel over; dit is een oplossing waarnaar aannemers, architecten, installateurs… al een hele tijd snakten. Steve Beydekerken, Product Developer GVL/B-Logicx: “Ons huismerk B-Logicx is eigenlijk ontstaan uit pure noodzaak. Zoals de meeste installateurs in deze sector, werkten we in de jaren ‘90 met producten waarvan de fabrikant(en) steevast failliet gingen. Hoe garandeer je dan een degelijke service en ondersteuning? We hebben dan maar ons eigen product ontwikkeld. De allergrootste troef is dan ook de compatibiliteit. Met ons systeem kunnen zelfs installaties vanuit de tijd dat gsm’s nog niet bestonden, alsnog via de smartphone of pc worden bediend. Het belang hiervan bij renovaties is uiteraard enorm. Dit spreekt steeds meer vakmensen aan, in onze regio en ook daarbuiten. De productie, assemblage, testing… alles gebeurt in-house, hier in België. Ook de app wordt lokaal ontwikkeld. Hierdoor kunnen we steeds kort op de bal spelen. Dat is nodig in een branche waar de eisen met de dag veranderen en omhooggaan. Zelfs het Internet of Things kan perfect worden toegepast met onze systemen. Het maakt ook niet uit op welke schaal. Van automatische verlichting in het kippenhok, tot totaalprojecten met industriële autoliften; we zorgen voor een gebruiksvriendelijke oplossing. Tot op heden hebben we op nog geen enkele vraag ‘nee’ moeten antwoorden… ook dat is best veelzeggend.
We worden vaak gewezen op het grote potentieel van dit concept, maar toch richt onze ambitie zich voornamelijk op het leveren van een smetteloze, persoonlijke service en maatwerk. Waar vele spelers vooral met groei bezig zijn, mikken wij op een standvastige, betrouwbare service. Wie in deze sector te vaak verandert (bijvoorbeeld van fabrikant), laat zijn klanten onvermijdelijk in de kou staan. Betrokken ondersteuning blijft voor ons het allerbelangrijkste.”